Přírodní Lék

Nikdo nezná svou cestu příštím rokem. Vydáváme se na cestu bez mapy… Wilfrid Stinissen

Jak předejít cukrovce pomocí zdravé stravy

Cukrovka druhého typu je jednou z nejčastějších civilizačních nemocí, které naši populaci postihují. Cukrovka může výrazně zhoršit kvalitu života a v některých případech může končit i smrtí. O to je smutnější fakt, že cukrovku si drtivá většina lidí přivodí právě díky nezdravému životnímu stylu.

Pro cukrovku můžete mít genetickou predispozici, což ale neznamená, že je pro vás nevyhnutelná. Pokud budete žít zdravě, tak je pravděpodobné, že se u vás cukrovka neprojeví. Málokdo ví, proč cukrovka vlastně vzniká. Z názvu by se mohlo zdát, že důvodem je především konzumace cukru. To ale vůbec není pravda. Konzumace cukru není za cukrovku přímo zodpovědná.

Důvodem, proč lidé trpí cukrovkou, je totiž tuk. Inzulinová rezistence vzniká nejčastěji z důvodu vysokého obsahu tuku v krvi. Vysoký obsah tuku v krvi mají především lidé, kteří jsou obézní. Jejich nadměrné tukové zásoby totiž neustále vypouští tuk do jejich krevního oběhu. Proto je obezita u cukrovky absolutně nejdůležitější faktor.

Musíte zatočit s nadváhou

Je třeba si uvědomit, že cukrovce druhého typu lze téměř vždy předejít. Radikální změnou stravy lze dokonce i závažnou cukrovku zastavit a postupně efektivně léčit. V první řadě musíme udělat vše pro to, abychom neměli nadváhu. Pokud máte nadměrné tukové zásoby, tak budete mít v krvi neustále nadbytek tuku nehledě na to, co jíte. Pokud jste tedy obézní, tak vás zdravá strava sama o sobě nezachrání. Budete muset v první řadě zhubnout na zdravou váhu. Jen tak se riziku cukrovky vyhnete.

Co nejíst

Jakým potravinám bychom se měli vyhýbat, pokud chceme cukrovce předejít? Vyhýbat bychom se měli především takovým potravinám, které způsobují nadváhu. Z jídelníčku je tedy třeba úplně vyřadit bílou mouku, bílou rýži, přidaný cukr, nezdravá tučná jídla a tak dále. Cokoliv, po čem máme tendenci tloustnout, musí z jídelníčku pryč.

Co jíst

Jednoduše by se dalo říct, že bychom měli jíst vše, co je zdravé. Co to znamená? Především celozrnné cereálie, spousta zeleniny, ovoce, luštěnin, ořechů a semínek. Všechny tyto skupiny potravin obsahují vysoký podíl vlákniny. Vláknina je v souvislosti s cukrovkou tou možná vůbec nejdůležitější složkou potravy. Čím více vlákniny ve stravě máte, tím nižší riziko cukrovky. Všechny zmíněné potravinové skupiny nám také pomohou udržet si zdravou váhu a správně fungující organismus. Dodají nám totiž spoustu vitamínů, minerálů, stopových prvků, zdravých tuků a antioxidantů.

RSS O bylinkách

  • Byliny vhodné pro hubnutí
    Je jasné, že bylinky vedle chemie nikdy nebudou dostatečně účinné. Zato ale nejsou pro lidské tělo žádnou zátěží a při jejich sběru také ušetříme spoustu peněz. V tomhle článku si prozradíme tři cenné byliny, které pomáhají lidskému tělu zpracovávat tuk a tím pomáhají tělu hubnout. Na začátku bych chtěl však zmínit, že nemůžete po měsíci […]
  • Přestáváte s kouřením? Bylinky vám pomohou zmírnit abstinenční příznaky
    Snaha o řešení kuřáctví je momentálně aktuálním trendem nejen v Česku, ale po celém světě. Nejnovější výzkum Barometru odhalil, že v České republice loni kouřila více než čtvrtina obyvatel. Zajímavý je fakt, že téměř 60 % kuřáků chtělo s cigaretami přestat. Vzhledem k množství abstinenčních příznaků je to však mnohdy náročné. V tomto článku se […]
  • Vydejte se na lov jarních bylin. Vychutnáte si čaj nebo koupel
    Bršlice kozí noha, plicník lékařský nebo jaterník podléška – to je jen krátký výčet jarních bylinek. Z lesních bylinek lze kromě čajů připravit i chutné vitamínové saláty nebo si dopřát bylinkovou koupel.
  • Kuklík městský
    Kuklík městský patří do čeledi Rosaceae (Růžovité). Lidově je také označován jako Benedikt, Brantovník, Zaječí oko.

Aktuální zprávy z Prahy a okolí

RSS Počasí

  • Aktualita
    Řidiči musí být na silnicích velmi opatrní po celý týden - vždy večer a v noci se bude tvořit náledí, při mrznoucích srážkách i ledovka.
  • Aktualita
    Pondělní ráno je mrazivé a místy se sněžením. Buďte na silnicích opatrní.
Přírodní Lék 2017