Jak předejít cukrovce pomocí zdravé stravy

300x250aaaaaaaa

Cukrovka druhého typu je jednou z nejčastějších civilizačních nemocí, které naši populaci postihují. Cukrovka může výrazně zhoršit kvalitu života a v některých případech může končit i smrtí. O to je smutnější fakt, že cukrovku si drtivá většina lidí přivodí právě díky nezdravému životnímu stylu.

Pro cukrovku můžete mít genetickou predispozici, což ale neznamená, že je pro vás nevyhnutelná. Pokud budete žít zdravě, tak je pravděpodobné, že se u vás cukrovka neprojeví. Málokdo ví, proč cukrovka vlastně vzniká. Z názvu by se mohlo zdát, že důvodem je především konzumace cukru. To ale vůbec není pravda. Konzumace cukru není za cukrovku přímo zodpovědná.

Důvodem, proč lidé trpí cukrovkou, je totiž tuk. Inzulinová rezistence vzniká nejčastěji z důvodu vysokého obsahu tuku v krvi. Vysoký obsah tuku v krvi mají především lidé, kteří jsou obézní. Jejich nadměrné tukové zásoby totiž neustále vypouští tuk do jejich krevního oběhu. Proto je obezita u cukrovky absolutně nejdůležitější faktor.

Musíte zatočit s nadváhou

Je třeba si uvědomit, že cukrovce druhého typu lze téměř vždy předejít. Radikální změnou stravy lze dokonce i závažnou cukrovku zastavit a postupně efektivně léčit. V první řadě musíme udělat vše pro to, abychom neměli nadváhu. Pokud máte nadměrné tukové zásoby, tak budete mít v krvi neustále nadbytek tuku nehledě na to, co jíte. Pokud jste tedy obézní, tak vás zdravá strava sama o sobě nezachrání. Budete muset v první řadě zhubnout na zdravou váhu. Jen tak se riziku cukrovky vyhnete.

Co nejíst

Jakým potravinám bychom se měli vyhýbat, pokud chceme cukrovce předejít? Vyhýbat bychom se měli především takovým potravinám, které způsobují nadváhu. Z jídelníčku je tedy třeba úplně vyřadit bílou mouku, bílou rýži, přidaný cukr, nezdravá tučná jídla a tak dále. Cokoliv, po čem máme tendenci tloustnout, musí z jídelníčku pryč.

Co jíst

Jednoduše by se dalo říct, že bychom měli jíst vše, co je zdravé. Co to znamená? Především celozrnné cereálie, spousta zeleniny, ovoce, luštěnin, ořechů a semínek. Všechny tyto skupiny potravin obsahují vysoký podíl vlákniny. Vláknina je v souvislosti s cukrovkou tou možná vůbec nejdůležitější složkou potravy. Čím více vlákniny ve stravě máte, tím nižší riziko cukrovky. Všechny zmíněné potravinové skupiny nám také pomohou udržet si zdravou váhu a správně fungující organismus. Dodají nám totiž spoustu vitamínů, minerálů, stopových prvků, zdravých tuků a antioxidantů.

830x99