Přírodní Lék

Nikdo nezná svou cestu příštím rokem. Vydáváme se na cestu bez mapy… Wilfrid Stinissen

Na co si dát pozor při rostlinné stravě

Pokud se váš jídelníček skládá výhradně ze stravy rostlinného původu a není v něm prostor pro potraviny živočišného původu, pak bude třeba si ohlídat některé body, aby vaše tělo správně fungovalo. Dnes se na tyto prvky podíváme podrobněji. Prozradíme si, na co si dát při rostlinné stravě pozor.

Dostatečný přísun bílkovin

Jednou z věcí, kterou si budete muset zajistit, je dostatečný přísun bílkovin, které standardně lidé přijímají prostřednictvím mléčných výrobků a masa. Vy je můžete nalézt v různých obilninách, případně v jiných rostlinných zdrojích bílkovin. Někteří si kupují i proteinové nápoje, a to zejména ti, kteří se věnují vrcholovému sportu, aby si zajistili dostatek bílkovin. Snažte se je vhodně kombinovat tak, abyste měli dostatek všech potřebných látek a živin. Zde je možné se přiklonit k některým dalším suplementům, které náš trh nabízí. Nechte si ale raději ten nejvhodnější doporučit odborníkem, protože laik by snadno mohl šlápnout vedle a užívat nesprávné produkty v nesprávném množství, což by jeho tělu rozhodně neprospělo.

Nebojte se slunce

Sluneční paprsky jsou zdrojem vitamínu D, respektive díky nim si jej naše tělo dokáže samo vytvořit. Nevyhýbejte se proto striktně slunci. Ale všeho s mírou – stačí čtvrt hodiny na sluníčku a máte potřebnou denní dávku. Navíc není třeba opalovat celé tělo, ale například jen obličej a předloktí. Vitamín D tak můžete získat snadno a rychle, takže není třeba jej doplňovat alternativními způsoby.

Jak na potřebný vitamín B12

Většina potřebných látek pro správnou funkci vašeho těla se dá doplnit prostřednictvím rostlinných produktů, avšak vitamín B12 je výjimkou potvrzující pravidlo. Právě toho má totiž většina vegetariánů nedostatek, a přitom právě vitamín B12 je pro náš organismus velmi důležitý. Některé veganské potraviny obsahují vitamín B12, který je do nich uměle přidán (sójové jogurty, nápoje apod.). Většinou je ale dobré vitamín B12 doplňovat pomocí suplementů, které navíc obsahují i další látky, které by mohly vegetariánům chybět. Známé jsou například tabletky VEG-1, které jsou obzvlášť u nás velmi oblíbené. Nabízí se v několika ovocných příchutích.

Kde nakoupit

Rostlinná strava skýtá celou řadu možných úskalí a jedním z těch největších je pochopitelně dostupnost některých potravin. Ačkoliv vegetariánů a veganů u nás stále přibývá a rostou tím pádem i počty prodejen se speciální výživou, stále je některé zboží hůře sehnatelné. Pokud tedy nenajdete vše potřebné v blízké kamenné prodejně, neváhejte se vydat na internet. Tam si můžete objednat potraviny z některého ze specializovaných e-shopů. Kromě trvanlivých potravin, tam můžete sehnat i kvalitní ovoce a zeleninu, takže neváhejte a některý z internetových obchodů si rozhodně vyzkoušejte.

Aktuální zprávy z Prahy a okolí

RSS Počasí

  • Aktualita
    Nejnižší noční teploty očekáváme v Čechách mezi 12 a 8 °C a na Moravě a ve Slezsku mezi 14 a 10 °C.
  • Aktualita
    Zítra díky tlakové výši nad střední Evropou očekáváme vyjasnění.
Přírodní Lék 2017