Přírodní Lék

Nikdo nezná svou cestu příštím rokem. Vydáváme se na cestu bez mapy… Wilfrid Stinissen

Stručný návod na dokonale zdravou stravu

Zdravé stravování je věda. Pokud bychom celý život studovali všechny dostupné informace, tak bychom stejně nestihli vstřebat vše. A to ani nemluvíme o tom, kolik toho věda ještě ohledně stravování neví. To však neznamená, že musí být nějak extra těžké načerpat dostatek informací, které jsou nutné k praktickému dodržování co možná nejzdravějšího způsobu stravování. Pokud chcete začít jíst zdravě, tak se určitě budeme muset informovat alespoň o základech zdravého stravování. Tento článek vám může posloužit jako stručný přehled toho, co byste měli obecně konzumovat, pokud toužíte po maximálním zdraví. Uvádíme zde výpis několika potravinových skupin, z jejichž kombinace by se měl skládat váš každodenní jídelníček.

Celozrnné obilniny

Celozrnné cereálie by měly tvořit energetický základ naší stravy. Jsou výživné, bohaté na minerály a stopové prvky a lze je konzumovat v mnoha formách. Celozrnné obilniny budou tvořit základ vašeho příjmu sacharidů. Díky vysokému obsahu vlákniny vám zajisti rovnoměrné vstřebávání energie a správnou funkci trávicího ústrojí.

Luštěniny

Luštěniny jsou pro každého, kdo konzumuje klasickou západní stravu, zázrak. Poskytují nám to, co nám zásadně chybí. Vitamíny, minerály, antioxidanty a především vlákninu. Luštěniny působí mimořádně pozitivně na naše zdraví nespočtem různých způsobů. Ocení je zejména ti, kteří mají srdeční problémy. Vědci doporučují konzumaci luštěnin minimálně jednou denně. Pokud si je dáte vícekrát denně, tak uděláte jenom dobře.

Zeleniny

Zelenina by měla být primárním zdrojem zdraví z naší stravy. Dnes jí dostatek zeleniny opravdu málokdo. Zelenina je přitom extrémně zdravá a pro naše tělo důležitá. Je zdrojem tisíců různých látek, které našemu tělu pomáhají ke zdraví. Ne každá zelenina je však stejně zdravá. Důležitá je rozmanitost a výběr těch nejzdravějších druhů. Mezi úplně nejzdravější se řadí tmavá listová zelenina. Například špenát a kapusta jsou opravdové přírodní univerzální léky.

Ovoce

Bez ovoce se žádná zdravá strava pochopitelně také neobejde. Ovoce je především zdrojem antioxidantů a vitamínů. Někdo se ovoce bojí, protože obsahuje cukr. Tento strach je ovšem zbytečný. Cukr v ovoci je navázán na vlákninu, což znamená, že se cukr z ovoce v našem těle vstřebává mnohem méně než přidaný rafinovaný cukr. Ovoce je stoprocentně zdravé, proto si ho dopřávejte v hojném množství. Ovoce navíc dokáže utěšit naše chuťové buňky, když zrovna touží po něčem sladkém.

Ořechy a semínka

Další potravinová skupina, která by měla být součástí našeho každodenního jídelníčku. Ořechy a semínka mají nespočet někdy až neuvěřitelných léčivých a preventivních účinků. Také obsahují velké množství zdravých tuků, které v naší stravě chybí. Každý den byste si tak měli dopřát misku plnou nejrůznějších ořechů a semínek.

Bylinky a koření

Dost možná nejzdravější skupina potravin vůbec. Vždyť právě různé bylinky a koření jsou již po tisíce let používány k přírodní léčbě téměř všech zdravotních problémů. Současná věda tuto oblast intenzivně zkoumá a lze říci, že obrovskou spoustu předpokládaných tradičních účinků máme dnes vědecky potvrzenou. Bylinky a koření navíc ze všech potravinových skupin obsahují nejvíce antioxidantů, proto je do jídelníčku zařaďte, kdykoliv to jen jde.

RSS O bylinkách

  • Byliny vhodné pro hubnutí
    Je jasné, že bylinky vedle chemie nikdy nebudou dostatečně účinné. Zato ale nejsou pro lidské tělo žádnou zátěží a při jejich sběru také ušetříme spoustu peněz. V tomhle článku si prozradíme tři cenné byliny, které pomáhají lidskému tělu zpracovávat tuk a tím pomáhají tělu hubnout. Na začátku bych chtěl však zmínit, že nemůžete po měsíci […]
  • Přestáváte s kouřením? Bylinky vám pomohou zmírnit abstinenční příznaky
    Snaha o řešení kuřáctví je momentálně aktuálním trendem nejen v Česku, ale po celém světě. Nejnovější výzkum Barometru odhalil, že v České republice loni kouřila více než čtvrtina obyvatel. Zajímavý je fakt, že téměř 60 % kuřáků chtělo s cigaretami přestat. Vzhledem k množství abstinenčních příznaků je to však mnohdy náročné. V tomto článku se […]
  • Vydejte se na lov jarních bylin. Vychutnáte si čaj nebo koupel
    Bršlice kozí noha, plicník lékařský nebo jaterník podléška – to je jen krátký výčet jarních bylinek. Z lesních bylinek lze kromě čajů připravit i chutné vitamínové saláty nebo si dopřát bylinkovou koupel.
  • Kuklík městský
    Kuklík městský patří do čeledi Rosaceae (Růžovité). Lidově je také označován jako Benedikt, Brantovník, Zaječí oko.

Aktuální zprávy z Prahy a okolí

RSS Počasí

  • Aktualita
    Řidiči musí být na silnicích velmi opatrní po celý týden - vždy večer a v noci se bude tvořit náledí, při mrznoucích srážkách i ledovka.
  • Aktualita
    Pondělní ráno je mrazivé a místy se sněžením. Buďte na silnicích opatrní.
Přírodní Lék 2017